Informacja RODO

OBOWIĄZEK INFORMACYJNY RODO

SZKOŁA PODSTAWOWA W BRZOSTKOWIE

 

Klauzula informacyjna (dla nauczycieli, pracowników pedagogicznych i pracowników niepedagogicznych szkoły, zwanych dalej pracownikami szkoły, w związku z pozyskiwaniem danych osobowych).

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej L 119 z dnia 4 maja 2016 r.), dalej zwane jako RODO, informuję, iż:

  • ADMINISTRATOR:

 

Administratorem danych osobowych przetwarzanych na poczet rekrutacji jest Dyrektor Szkoły Podstawowej w Brzostkowie. Kontakt z administratorem możliwy jest pod:

  1. adresem korespondencyjnym: Brzostków 1, 28 – 136 Nowy Korczyn;
  2. numerem telefonu: 41 377 12 97;
  3. adresem e-mail: szkola@spbrzostkow.nazwa.pl

 

  • INSPEKTOR OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:

 

Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych w osobie Pana Pawła Toborka, z którym można się skontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych pod adresem korespondencyjnym: ul.Stanisława Staszica 1/212, 25-008 Kielce lub adresem e-mail: szkola@spbrzostkow.nazwa.pl

 

  • CEL I PODSTAWY PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH

 

Pani/Pana dane będą przetwarzane w celach związanych z zatrudnieniem oraz realizacją
zadań pracodawcy wynikających z obowiązujących przepisów prawa. Podstawą prawną przetwarzania są przepisy ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeksu pracy oraz wydane na ich podstawie przepisy wykonawcze oraz inne przepisy prawa, w tym przepisy ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela oraz ustawy z dnia 14 grudnia 2016r. Prawo oświatowe, w związku z  art. 6 ust. 1 lit. c), art. 9 ust. 2 lit. b) i lit. h) RODO. Dane osobowe mogą być również przetwarzane na podstawie Pani/Pana zgody na przetwarzanie danych osobowych, zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a) RODO jeżeli zostaną przekazane nam inne dane niż wynikające z przepisów prawa.

 

  • ODBIORCY DANYCH

 

Odbiorcami danych osobowych mogą być podmioty zewnętrzne na podstawie umowy
powierzenia przetwarzania danych osobowych zawartej z administratorem w zakresie niezbędnym do realizacji umowy, takimi podmiotami mogą być operatorzy pocztowi czy podmioty zapewniające zdalną obsługę IT, dla systemów w których przetwarzane są dane.

Organy publiczne, które mogą otrzymywać dane osobowe w ramach konkretnego postępowania zgodnie z prawem Unii lub prawem państwa członkowskiego, nie są uznawane za odbiorców.

  • PRAWA OSÓB, KTÓRYCH DANE DOTYCZĄ

Zgodnie z RODO osobom, których dane są przetwarzane służy:

  1. prawo dostępu do swoich danych;
  2. prawo do sprostowania poprawienia swoich danych;
  3. prawo do przenoszenia danych, gdy legalizują się przesłanki z art. 20 ust. 1 RODO;
  4. prawo do ograniczenia przetwarzania danych w przypadkach określonych w art. 18 RODO;
  5. prawo żądania usunięcia danych osobowych w przypadkach określonych w art.
    17 RODO;
  6. prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Pani/Pana danych osobowych, w przypadkach określonych w art. 21 RODO;
  7. w stosunku do danych osobowych, które są przetwarzane na podstawie Pani/Pana zgody – mają Państwo prawo w dowolnym momencie wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych - wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Wycofanie zgody może zostać dokonane w takiej samej formie, w jakiej została udzielona zgoda.

 

  • SKARGA

W przypadku kiedy przetwarzanie danych osobowych narusza ogólne rozporządzenie o ochronie danych - osobie, której dane są przetwarzane służy prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.

  • WYMÓG PODANIA DANYCH

Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym; ich nieprzekazanie spowoduje niemożność realizacji zawartej umowy o pracę i związanych z nią obowiązków podatkowych. W zakresie danych osobowych, które mogą być przetwarzane na podstawie Pani/Pana zgody, ich podanie jest dobrowolne.

  • RETENCJA DANYCH

Dane osobowe będą przechowywane zgodnie z kategoriami archiwalnymi określonymi instrukcją archiwalną obowiązującą administratora oraz zgodnie z okresami przyjętymi ustawą z dnia 10 stycznia 2018 r.o zmianie niektórych ustaw w związku ze skróceniem okresu przechowywania akt pracowniczych oraz ich elektronizacją – przez okres 50 lat dla pracowników zatrudnionych przed dniem 1 stycznia 2019 r., a po dniu 1 stycznia 2019 r. przez 10 lat.

 

Dyrektor Szkoły

mgr Joanna Chaczyk

 

 

Klauzula informacyjna dla rodziców/ uczniów

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej L 119 z dnia 4 maja 2016 r.), dalej zwane jako RODO, informuję, iż:

  • ADMINISTRATOR:

 

Administratorem danych osobowych przetwarzanych na poczet rekrutacji jest Dyrektor Szkoły Podstawowej w Brzostkowie. Kontakt z administratorem możliwy jest pod:

  1. adresem korespondencyjnym: Brzostków 1, 28 – 136 Nowy Korczyn;
  2. numerem telefonu: 41 377 12 97;
  3. adresem e-mail: szkola@spbrzostkow.nazwa.pl

 

 

  • INSPEKTOR OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:

 

Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych w osobie Pana Pawła Toborka, z którym można się skontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych pod adresem korespondencyjnym: ul.Stanisława Staszica 1/212, 25-008 Kielce lub adresem e-mail: szkola@spbrzostkow.nazwa.pl

 

  • CEL I PODSTAWY PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH

 

Pani/Pana dane są przetwarzane na podstawie:

  1. 6 ust. 1 lit. a i art. 9 ust. 2 lit. a RODO, tj. na podstawie zgody udzielonej w celach określonych każdorazowo w przekazywanych formularzach zgody, w tym w celu promowania działalności placówki oraz osiągnięć i umiejętności ucznia, a także w celu zapewnienia udziału w zajęciach dodatkowych, żywienia uczniów, korzystania z pomocy psychologiczno-pedagogicznej, zawarcia umowy ubezpieczenia NNW;
  2. 6 ust. 1 lit. c RODO, tj. gdy przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na placówce, w tym w związku z realizacją celów dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych placówki w celu wykonania obowiązków prawnych nałożonych art, 13 i 14 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe - takich, jak prowadzenie ewidencji uczniów na potrzeby procesów nauczania, realizacja procesu nauczania, prowadzenie dziennika lekcyjnego, prowadzenie zadań z zakresu opieki pielęgniarskiej, żywienie uczniów, prowadzenie zajęć dodatkowych, realizacja zadań z zakresu BHP, wypożyczanie książek z biblioteki szkolnej, prowadzenie świetlicy szkolnej;

 

  • ODBIORCY DANYCH

 

Odbiorcami danych osobowych mogą być podmioty zewnętrzne na podstawie umowy
powierzenia przetwarzania danych osobowych zawartej z administratorem w zakresie niezbędnym do realizacji umowy, takimi podmiotami mogą być operatorzy pocztowi czy podmioty zapewniające zdalną obsługę IT, dla systemów w których przetwarzane są dane.

Organy publiczne, które mogą otrzymywać dane osobowe w ramach konkretnego postępowania zgodnie z prawem Unii lub prawem państwa członkowskiego, nie są uznawane za odbiorców.

 

  • PRAWA OSÓB, KTÓRYCH DANE DOTYCZĄ

Zgodnie z RODO osobom, których dane są przetwarzane służy:

  1. prawo dostępu do swoich danych;
  2. prawo do sprostowania poprawienia swoich danych;
  3. prawo do przenoszenia danych, gdy legalizują się przesłanki z art. 20 ust. 1 RODO;
  4. prawo do ograniczenia przetwarzania danych w przypadkach określonych w art. 18 RODO;
  5. prawo żądania usunięcia danych osobowych w przypadkach określonych w art.
    17 RODO;
  6. prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Pani/Pana danych osobowych, w przypadkach określonych w art. 21 RODO;
  7. w stosunku do danych osobowych, które są przetwarzane na podstawie Pani/Pana zgody – mają Państwo prawo w dowolnym momencie wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych - wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Wycofanie zgody może zostać dokonane w takiej samej formie, w jakiej została udzielona zgoda.

 

  • SKARGA

W przypadku kiedy przetwarzanie danych osobowych narusza ogólne rozporządzenie o ochronie danych -  osobie, której dane są przetwarzane służy prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.

  • WYMÓG PODANIA DANYCH

Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym.  W celu uczęszczania ucznia do placówki są Państwo zobowiązani do podania danych, Niepodanie danych skutkuje niemożnością realizowania zadań przez placówkę względem ucznia. Podanie danych udostępnionych na podstawie zgody jest dobrowolne, a brak zgody spowoduje niemożność zrealizowania zamierzonego celu, lecz nie wpłynie na realizację głównych zadań przez placówkę względem ucznia

  • RETENCJA DANYCH

Dane osobowe będą przechowywane przez okres nauki w Szkole Podstawowej w Brzostkowie oraz po tym czasie, zgodnie z kategoriami archiwalnymi określonymi instrukcją archiwalną obowiązującą administratora oraz zgodnie z okresami przyjętymi ustawą z dnia 14 lipca 1983r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach i ustawy z dnia 14 grudnia 2016r. Prawo oświatowe.

 

Dyrektor Szkoły

mgr Joanna Chaczyk